آیا سیاره زهره در گذشته قابل سکونت بوده است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیا سیاره زهره در گذشته قابل سکونت بوده است؟
نوشته شده در یک شنبه 18 مهر 1395
بازدید : 1135
نویسنده : عرفان اکبری
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که احتمالا در گذشته بر روی سیاره زهره حیات وجود داشته است.
 
 آیا سیاره زهره در گذشته قابل سکونت بوده است؟

شبیه سازی جدید کامپیوتری نشان می‌دهد که سیاره جهنمی زهره که در همسایگی ما قرار دارد ممکن است در گذشته نه چندان دور (حدود 715 میلیون سال قبل) میزبان حیات بوده باشد. طبق این شبیه سازی، در آن زمان درون سیاره زهره، دمای معتدل حدود 15 درجه سلسیوس، مناطق دریایی زیاد و حتی مکان هایی برای اسکی بازی وجود داشته است.

سیاره زهره کنونی به دلیل وجود باران های سولفوریک اسید، فشار جوی نابود کننده و دمای سطح حدود 460 درجه سلسیوس بسیار خشن و غیر قابل سکونت است.

Mark Bullock سیاره شناس موسسه تحقیقاتی جنوب غربی شهرستان بولدر واقع در ایالت کلرادو می‌گوید:

معلوم نیست واقعا حیات در این سیاره وجود داشته باشد چراکه این مطلب بیشتر روی کاغذ عملی است تا واقعیت و نمی‌توان ثابت کرد سیاره زهره زمانی قابل سکونت بوده است.

اما محققان نشان دادند که سیاره زهره ممکن است توانسته باشد اقیانوسها و آب و هوای معتدل خود را برای میلیارد ها سال نگه داشته باشد.

عده ای عقیده دارند سیاره زهره در گذشته قابل سکونت بوده است و عده ای هم عقیده دارند این چنین نبوده و این ایده فقط یک فرضیه است.

فرد تیلور، فیزیکدان دانشگاه آکسفورد می‌گوید:

محققان عقیده دارند زمانی جو سیاره زهره عمدتاً از نیتروژن بوده است و فشاری مانند فشار جو سیاره زمین داشته است که احتمال این اتفاق بسیار کم است.

مأموریت های آتی به سیاره زهره می‌تواند بعضی از این فرضیه ها را آزمایش کند. ناسا در نظر دارد تا سال 2020 فضاپیمایی را برای بررسی سیاره زهره و تعدادی از سیارک ها به فضا پرتاب بکند.

منبع: sciencenews

ساحل فیزیک



:: موضوعات مرتبط: نجوم , سیارات , مطالب علمی , ,
:: برچسب‌ها: حیات در سیاره زهره , ارسال فضاپیما به سیاره زهره , آیا سیاره ونوس قابل سکونت بوده است , حیات در سیاره ناهید , باران های سولفوریک اسید سیاره زهره ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: